کد مطلب:300714 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:123

در بررسی مسأله فدک


در این زمینه منهای احساس و عاطفه، و تنها به عنوان بررسی حق قضیه، باید یادآور شویم در این مورد به فاطمه علیهاالسلام ظلم شد و در عمل شیخین قصد قربتی نبود، زیرا:

- ابوبكر حدیث سخن «معاشر الانبیاء» را خواند و خود تنها شاهد سندیت آن شد با توجه به این كه آیات قرآن خلاف آن را اثبات می كنند. ولی شهادت فاطمه علیهاالسلام، ام ایمن و علی درباره یك مسأله قبول نشد.

- ابوبكر با نپذیرفتن سخن فاطمه و عملاً او را به دروغ متهم ساختن آیه تطهیر را از قرآن نادیده گرفت.

- اگر بناست پیامبران ارثی نگذارند دخترش عایشه به چه حقی حجره پیامبر را تصرف كرده و حتی اجازه نداد كه جنازه امام مجتبی علیه السلام در كنار قبر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم دفن شود؟


- چه شد كه به حرف علی كه بارها مورد توصیه پیامبر است، گوش فرامی دهند ولی به حرف عایشه گوش می كنند؟

- آن روز كه شوهر زینب دختر پیامبر (ابی العاص) در جنگ بدر اسیر شد زینب گردن بند خود را برای نجات شوهر فدیه آورد و پیامبر با توافق یاران موافقت كرد كه گردن بند را به او بازپس دهند (به یاد خدیجه) و ابی العاص را آزاد سازند. حال بر فرض كه فدك حق فاطمه نبود، آیا كار پیامبر آنقدر ارزش نداشت كه فدك را كه مورد علاقه فاطمه است به یاد خدیجه و پیامبر به فاطمه ببخشند؟